Save the world from bad mobile apps! - avagy tipikus hibák és tanulságok app tulajdonosoknak

Valahol szembejön veled egy app, úgy érzed, neked találták ki, pont a Te problémád megoldására fejlesztették. Lelkesen letöltöd, majd néhány másodperc után érdektelenné válik számodra, és soha nem nyitod meg újra, hónapokon át minden nap átfut rajta a szemed, míg végül - már nem is emlékezve az eredeti funkciójára - letörlöd. Ismerős az érzés?

Ijesztő tény, hogy a letöltött appok 40%-át gondolkodás nélkül törlik, 25%-ukat pedig mindössze egyszer használják. Az applikációnk sikere rendkívül sok tényezőn múlik, melyek jelentős része az applikáció struktúrájához kapcsolódik. Ha a fejlesztés előtt megfelelő minőségű piackutatást végeztünk, jó eséllyel tudunk a felhasználók számára releváns applikációt fejleszteni, de ha a gépezetbe hiba csúszik, a sokmilliós beruházás könnyen értelmetlenné válik. Az alábbi cikkben olyan hibákat gyűjtöttünk össze, amelyeket applikáció tulajdonosok és fejlesztők gyakran elkövetnek anélkül, hogy tudnák, az appuk sikertelenségének problémája egy nüansznyi baki korrigálásával megoldható lenne. 

1. Elégtelen felhasználó élmény

A felhasználói felülethez (UI) és felhasználói élményhez (UX) kapcsolódó hibák jelentősen gátolhatják a mobilalkalmazások használhatóságát és vonzerejét. Az UI/UX hibák abból eredhetnek, hogy az alkalmazásnak alkalmazkodnia kell különböző képernyőméretekhez és felbontásokhoz. Ezen hibák enyhítésére a minőségbiztosítási szakembereknek kiterjedt UI/UX teszteket kell végezniük különböző eszközökön és képernyőméreteken. A felhasználói visszajelzések rendszeres beszerzése és a felhasználhatósági tesztekkel való részvétel is segíthet azonosítani és kijavítani az UI/UX hibákat.

2. Teljesítményproblémák 

A teljesítményhibák jelentős hatással vannak a felhasználói élményre, lassú alkalmazásbetöltéssel, lefagyott felületekkel és nem reagáló funkciókkal. Ezek a problémák nem megfelelő kódolási gyakorlatokból, túlzott memóriafelhasználásból, gyenge hálózatoptimalizációból vagy elégtelen erőforráskezelésből származhatnak.

Az alkalmazásfejlesztőknek szigorú teljesítménytesztelést kell végezniük, optimalizálniuk kell a kódot és gyorsítótárazási technikákat kell alkalmazniuk az alkalmazás reagálóképességének javítása és a felesleges erőforrásfogyasztás csökkentésének érdekében.

Ezen felül az alkalmazás teljesítményét folyamatosan figyelni és elemezni kell az analitikai eszközök segítségével, ez segíthet azonosítani és megoldani a teljesítménygondokat.

3. Bugok 

A bugok a programozók rémálmai, ők a leggyakoribb és legidegesítőbb hibák a mobilalkalmazásokban. Ezek az okozói annak, amikor az alkalmazás hirtelen leáll, ami miatt a felhasználók nem jutnak el a keresett funkciókhoz. Ilyen hiba például az, ha egy üzenetküldő alkalmazás váratlanul összeomlik, amikor a felhasználó egy bizonyos típusú fájlt kap (mondjuk egy nagyméretű videót vagy egy nem támogatott fájlformátumot). Az összeomlás az elégtelen hibakezelés vagy a kompatibilitási ellenőrzések hiánya miatt következik be.

A fejlesztőknek alaposan tesztelniük kell különböző eszközökön és operációs rendszert, hogy azonosítsák és javítsák ezeket a hibákat. A megbízható hibakezelési mechanizmusok és összeomlásjelentési eszközök bevezetése segíthet a fejlesztőknek gyorsan nyomon követni és megoldani ezeket a problémákat.

4. Funkcióhibák

Sajnos biztosak vagyunk benne, hogy mindannyian találkoztunk már funkcióhibával az életünk során: a gomb nem működik vagy egyszerűen nincs is, a push értesítések helytelenül működnek, és egyszerűen nem tudod őket bezárni őket. Az alkalmazás rosszul interaktálhat a kamerával és más telefonalkatrészekkel. Ismerős a helyzet?

A felhasználók valószínűleg nem fognak újra interakcióba lépni az alkalmazással egy ilyen kellemetlen élmény után. Az ilyen problémák elkerülése érdekében mindig alaposan teszteljük az összes gombot, push értesítést és integrációt a mobilalkalmazásokban, hogy biztosítsuk azok megfelelő működését. Figyelmet fordítunk a gyakran használt funkciókra, például a bejelentkezési és fizetési modulokra.

A fent említett, igen gyakori hibák könnyen megelőzhetőek alapos teszteléssel és a megfelelő analitikai rendszer használatával. Utóbbi nem csak az alkalmazás anomáliáinak, hanem a felhasználóink korábban nem várt viselkedésének, reakciónak felismerésében is segítségünkre lehet, ezzel együtt lehetőséget nyújt arra is, hogy ezekre reflektálhassunk automatizmusok kialakításával, vagy szükség esetén további fejlesztéssel. A Planet of the Apps-nél a Countly nevű multifunkciós analitikai rendszert használjuk, ami egyebek mellett lehetővé teszi a kijelölt felhasználói utak vizsgálatát minden készüléken. 

Érdekel, hogyan segítettünk partnereinknek fent említett hibák azonosításásában és javításában? Iratkozz fel hírlevelünkre és megtudod!

Ha pedig kíváncsi lennél arra, hogy hol vannak a saját applikációd gyenge pontjai

és milyen megoldásokat kínálunk rá, keress minket bátran!

Previous
Previous

2024 appmarketing trendjei - avagy hogyan tartsd a lépést?